Начина по който започна уикенда за ГП на Великобритания на трасето Силвърстоун предвещаваше интересен дуел между двата лидерски отбора на Ферари и Мерцедес.
Сребърните стрели и кончетата се захапаха още от свободните тренировки, като в нетипичен за тима от Маранело стил, Себ Фетел показа скоростта на червения болид още в FP2. Първата и третата сесия пък бяха за сметката на местният любимец Люис Хамилтън, който също като конкурента си в битката за титлата, демонстрира темпото на своя болид.
Зад тях Ред Бул като че ли бяха в своя лига за пореден път - далеч от темпото на лидерите, но и твърде бързи за останалите.
Един отбор който продължава да прогресира в отношение на темпо и представяния е този на Заубер. Ренесанса на швейцарците продължи и тук, като за пръв път през сезона бяха с темпото на топ 10 и с двата болида.
Тима на Торо Росо дойде тук с ново окачване, но то се повреди катастрофално по време на FP3 в болида на Брендън Хартли при спирането на 6 завой, буквално прекършвайки а-рамената, което доведе до откачане на предна лява гума, последвано от рязка загуба на контрол и удар в мантинелите при близо 300 км/ч.
Квалификацията бе изключително интересна, като Ферари и Мерцедес си разменяха рекордите на трасето, далеч пред другите отбори, а темпото им още в първия сегмент на сесията бе плашещо. Междувременно Ланс Строл и Сергей Сироткин имаха масивни проблеми с работата на предното крило, като канадеца се завъртя при спирането в края на правата Уелингтън и отпадна от сесията, докато руснака имаше късмет при своето в края на правата Хангар, като излезе в зоните за сигурност, но се опази от чакъла и успя да продължи сесията. Брендън Хартли не участва в сесията поради инцидента си в FP3, като освен него и пилотите на Уилиамс, в първата пресявка отпаднаха Щофел Вандоорн и изненадващо - Карлос Сайнц.
Вторият сегмент на квалификацията бе накак по - спокоен и предвидим, като Фернандо Алонсо, Маркус Ериксон, Пиер Гасли, Серхио Перез и макар и изненадващо - Нико Хулкенберг не успяха да се класират за челната десетка. Заразлика от тях, това бе постигнато от Шарл Леклер, който за втори път успя да вкара болида на Заубер в третата квалификационна сесия, при седмо поредно участие в Q2.
Третата част започна с лидерство за Ферари, като Себ успя да бие тура на Люис с петдесет и шест хилядни от секундата, докато техните финландски съотборници заеха втората редица. Ред Бул бяха далеч от темпото на кончетата и сребърните стрели, което даде ясни знаци за максимум от трета редица за тима от Милтън Кийс.
При вторите турове Люис успя да подобри времето си, а с това да вземе полпозишън с 0.044 пред Себ, докато Кими остана на малко под десета от полситъра и на 50 хилядни от съотборника си. Валтери Ботас допълни челната четворка, но на 2 десети от Люис и трябваше да се задоволи с потегляне зад съотборника си и двамата пилоти на Ферари.
Очаквано Макс Верстапен и Даниел Рикардо заеха третата редица, класирайки се пред пилотите на Хаас - Кевин Магнусен и Ромен Грожан, които заеха редица номер 5, а топ 10 бе допълнен от Шарл Леклер и Естебан Окон, които баха близо до болидите на американския тим, но не достатъчно за да ги отместят от позицията им на най - добри сред останалите.
И ако си мислите, че в тренировките и квалификацията битката между Ферари и Мерцедес е била ожесточена, то в състезанието нещата ескалираха едно ниво нагоре в този дуел. Причината за това малко или много бе лошото потегляне на полситъра Хамилтън, който до завой №1 се свлече на третото място, бидейки изпреварен от Себастиан Фетел и страхотно потеглилият от четвъртата стартова позиция Валтери Ботас. Кими Райконен усети възможност да атакува нестабилният Хамилтън, но при спирането за завой №3 блокира предна лява гума, след което последва контакт между нея и задна дясна на Люис, завъртайки го и пращайки британеца в дъното на колоната. Малко зад тях пък Серхио Перез се завъртя след контакт с един от болидите на МакЛарън на 1 завой и се размина на косъм от удар с пилота на Уилиамс Сергей Сироткин, който заедно със съотборника си потегли от боксовете.
При създалата се ситуация Фетел поведе колоната и бързо натрупа аванс от 5 секунди, който поддържаше до първото си спиране в бокса, макар и Валтери Ботас да успя да го смъкне до 3.5 в крайната фаза на стинтовете им. Кими Райконен междувременно изпревари Дани Рикардо и се вклини между двамата пилоти на Ред Бул, но получи 10 секунди наказание от стюардите на FIA.
Финландецът спря първи от всички и започна да реди най - бързи сектори и обиколки, като почти изцяло стопи наказанието си и бе на броени секунди зад Даниел Рикардо, след неговият стоп. В челото Себастиан излезе отново на първа позиция, като Люис Хамилтън, който изкара над 25 тура с гумите софт, се намираше втори, но бързо пропусна по - бързият си съотборник, поради разликата в обиколките на гумите им и очевидно намаленото темпо на британеца от този факт.
След като и Хамилтън премина през боксовете, той излезе на 6-та позиция, зад всички 6-ма пилоти и на 9 секунди изоставане от петия Райконен.
По - назад в колоната, движещият се на страхотно седмо място Шарл Леклер отпадна от битката за точки, след като недобре поставена гума го изкара от състезанието в уикенд, в който Заубер можеха да минат бариерата от 20 точки и да преминат пред тима на Торо Росо и на 8-ма позиця в генералното класиране.
Неговият съотборник Маркус Ериксон също отпадна от надпреварата, но по своя вина, след като опита да премине завой №1 с отворен ДРС, което дестабилизира болида му и го прати в огражденията при скорост от 300 км/ч, за щастие Маркус бе ОК, но това изкара колата за сигурност и провали идеята на Ред Бул и Дани Рикардо, който влезе в бокса 2 или 3 обиколки по - рано. Това направиха всички негови конкуренти от челото, с изключение на двамата пилоти на Мерцедес, които избраха да останат с гумите си софт.
Валтери Ботас рестартира колоната 4 тура по - късно, а Себастиан Фетел веднага опита атака, както и Кими Райконен спрямо Макс Верстапен. Финландецът успя да изпревари холандският си съперник на правата Уелингтън, но Верстапен опита мигновенна контраатака при обратния завой, която бе успешна. Зад тях Ромен Грожан и Карлос Сайнц не си оставиха нужната дистанция, което доведе до високоскоростен инцидент на стария завой №1 и тяхното отпадане от състезанието.
Така отново наблюдавахме SC, който този път издържа само 3 тура, а до края останаха 11 обиколки. Ботас този път не рестартира толкова добре, а Фетел започна с атаките на Уелингтън, но първите няколко бяха неуспешни, зад тях Хамилтън поддържаше дистанция, но имаше същите трудности със загравянето на гумите, както и съотборника си, което не му позволяваше да избяга на Райконен и Макс. Финландецът този път изпревари Верстапен и не позволи атака, залепяйки се веднага зад Люис.
Така в продължение на няколко тура наблюдавахме битка между Мерцедесите и Фераритата, до момента в който Себастиан се възползва от дадения му шанс да изпревари Ботас в края на правата Уелингтън, като в последвалите обиколки финландецът бе изпреварен от съотборника си и сънародника си от Ферари, а само разликата в скоростта между двигателите на Рено и Мерцедес го спаси от това да бъде изпреварен от Дани Рикардо.
Зад тях най - добър от останалите бе Нико Хулкенберг, който направи страхотна серия с 1 стоп използвайки гумите медиум и хард, които само той и Карлос Сайнц употребиха в надпреварата.
Топ 10 бе допълнен от Естебан Окон, Фернандо Алонсо, Кевин Магнусен и Пиер Гасли, който обаче след края на надпреварата получи наказание от 5 секунди, поради контакта си със Серхио Перез и се свлeче до 13-тата позиция, така последното място в точките бе заето именно от мексиканеца.
След тази надпревара Ферари водят в конструкторската битка с 20 пункта пред Мерцедес, а Себастиан Фетел покачи лидерството си от 1 на 8 точки пред Люис Хамилтън, докато Кими Райконен затвърди третото място в класирането.
Топ 10 бе допълнен от Естебан Окон, Фернандо Алонсо, Кевин Магнусен и Пиер Гасли, който обаче след края на надпреварата получи наказание от 5 секунди, поради контакта си със Серхио Перез и се свлeче до 13-тата позиция, така последното място в точките бе заето именно от мексиканеца.
След тази надпревара Ферари водят в конструкторската битка с 20 пункта пред Мерцедес, а Себастиан Фетел покачи лидерството си от 1 на 8 точки пред Люис Хамилтън, докато Кими Райконен затвърди третото място в класирането.
Следващата надпревара е домашната за Себастиан Фетел ГП на Германия на трасето Хокенхайм, където за трети път ще видим болидите от турбо ерата, но тази година се очаква да се доближим, или свалим рекордите на пистата в областта Баден-Вюртенберг.
Comments
Post a Comment