Революцията на Заубер


От началото на сезона един отбор изненадва приятно с резултатите си в квалификациите и състезанията. Това е екипа на Заубер - Алфа Ромео, който миналата година бе твърд опашкар, а тази вече има темпото на отбори като Торо Росо, МакЛарън, дори в някои надпревари е равен с равен с тимове като Форс Индия и Рено.


Последният пример за тези резултати е двойното класиране в точките, на тима базиран в Хинвил, в напдреварата за ГП на Австрия. Шарл Леклер и Маркус Ериксон си пробиха път от дъното на колоната с добра стратегия, страхотно пазене на гумите и много постоянство в обиколките.


Макар в началото на надпреварата Леклер да излетя в зоните за сигуност преди 6-ти завой, то монегаскът започна да реди постоянни обиколки, влезе в бокса при виртуалната кола за сигурност и отново в страни от обективите успя да се вклини в челната десетка. Никак по - малко впечатляващо бе и представянето на неговият съотборник Маркус Ериксон, който имаше изключително дълъг първи стинт на трасето, изкачвайки се до топ 10, а когато влезе в бокса за смяна на гуми, то оставащите обиколки не бяха много, а позицията, на място от зоната на точките.

Последва двойно изпреварване за Леклер и Маркус спрямо Пиер Гасли, чиито гуми бяха прекомерно износени, което ги нареди на 9-та и 10-та позиция, а след това Шарл пропусна Маркус с цел да се догони Фернандо Алонсо. Това не се случи, а в края на надпреварата шведа върна позицията на своят съотборник, но трите точки за тима от Хинвил бяха повече от ценни.


В конструкторското класиране швейцарците са на 3 точки от тима на Торо Росо, а преднината им преди Уилиамс е вече 12 пункта. При пилотите Ериксон заема временна 18-та позиция с 3 точки, с точка по - малко от Ланс Строл, а Леклер е 14-ти с 13 пункта, 5 по - малко от Пиер Гасли и 1 повече от Ромен Грожан.


Ако отбора продължи с доброто развитие на болида и постоянството в резултатите, то не е изключено да ги видим на 8-то място в края на сезона, след като след 9 кръга те имат 16 точки, а най - силният им последен сезон е през 2015, когато хинвилци взеха 36, класирайки се пред МакЛарън и Марусия. Това е и първата ГП  от Китай 2015 насам, в която и двамата пилоти взимат точки в една надпревара. Тогава пилоти на тима бяха Маркус Ериксон и Фелипе Наср.

Дали Заубер имат силите и възможностите за топ 8 в този сезон, както и да повторят точките си от онзи фантастичен за тях сезон, предстои да видим!



Comments